עמידה קרבית קראטה

עמידה קרבית קראטה

עמידה קרבית קראטה – kumite dachi

עמידת הלחימה -עמידה קרבית – היא הדבר הבסיסי ביותר שאי פעם ילמדו בכל סוג של אומנות לחימה. לא משנה איזו אומנות לחימה תלמד מסורתית: קראטה, ג'ודו, אייקידו או ספורט לחימה אגרוף, קרב מגע או הגנה עצמית – עמידה נכונה מאפשרת ליצור תנועה חזקה, העברת מאמץ קלה של כוח מהגוף לגפיים. והחשוב ביותר מאפשרת חופש תנועה שבסופו של דבר מביא לך את היכולת לביטוי אישי על המזרון ו/או הזירה.

עמידה קרבית קראטה
עמידה קרבית קראטה

להלן חמישה טיפים לעמידה באומנויות לחימה:

1 . מיקום הרגליים:

הרגליים הן הגורם החשוב ביותר בקביעת האיזון שלך. השליטה של אומן לחימה מתחילה בשליטה על מיקום הרגליים שלו – המיקום של הרגלים הוא נקודות המוצא לאגרופים, בעיטות, הגנות, חסימות וכו'.

כל הדוגמאות והדגשי הן מנקודת הנחה שהלוחם הינו ימני, ובעמידה קרבית רגל שמאל מקדימה ורגל ימין מאחור.

1 . תחילים שהרגליים טיפה יותר מרוחב כתפיים, רגל ימין לוקחת צעד אחורה. ומעט ימינה. נוצר מצב שכף רגל שמאל מול היריב, וכף רגל ימין נמצאת ביחס של 45 מעלות ממנה.

2 . חלוקת המשקל בין שני הרגליים צריכה להיות שווה בשווה.

3 . שתי הרגליים צריכות להיות בזווית מעט בצד והברכיים צריכות להיות באותו הכיוון של הרגליים.

2. שמירה על מתח בשרירי הבטן

בכל רגע שאתה נמצא בעמידה קרבית, חשוב לשמור על מתח בשרירי הבטן, על מנת לא לקבל אגרוף כאשר הבטן רפויה לגמרי!! לכן חשוב לשמור על האגן מתחת לכתפיים, זה מאפשר הגנה טובה וחזקה יותר.
חשוב לשמור על מתח שריר אך לא ברמה שמתח זה יפריע לנשימה או לתזוזה בזמן קרב.

3 . מיקום הזרוע

המיקום של אגרופים, אמות ומרפקים הוא מאוד חשוב , המיקום הנכון יכול להוסיף הרבה ליכולות התקפיות וההגנתיות. – נקודת ההנחה שאנו מדברים על ענף הקראטה קיוקושנקאי. במידה ומודבר על ענפים אחרים ייתכנו שינויים בתפיסה, במיקום ובחשיבות של הנושא.
נפרק את המיקום לצד ימין (אחורי) וצד שמאל (קדמי) וגם בחלוקה זו ישנה חשיבות למיקום האגרוף עצמו, האמה והמרפק

צד ימין:

המרפק והזרוע נשארים קרובים, אך לא צמודים לגוף ותפקידם להגן על מקלעת השמש, הכבד והצלעות. המרפק אמור להיות קצת בולט החולה על מנת שהיריב יחשוש לשלוח לשם בעיטה (הכאב של המרפק בעצם השוק הוא אדיר ועלול לגרום לכאבים עזים ואפילו לסיום הקרב). האגרוף הימני נשאר קרוב לפנים וממוקם על עצם הלסת, מצד אחד זה מגן על הפנים ומצד שני זה מאפשר לתקוף את היריב בנתיב מאוד מדויק לפנים.

צד שמאל:

הזרוע השמאלית (קדמית) צריכה להיות ממוקמת מעט לפני הגוף. תפקיד האמות והמרפק בצד שמאל הוא לשמור על מקלעת השמש ובית החזה. השימוש באגרוף שמאל (קדמי) הוא לאורך כל הקרב ולכן ישנה חשיבות לקצר את זמן התגובה ע"י מיקום היד קצת יותר קרוב ליריב. את האגרוף הקדמי נשמור קרוב לאזור האף כדי לשמור על אזור הפנים מצד אחד ומצד שני לאפשר תגובה מהירה נוחה ומדויקת יותר.

4. עמדת הראש

עמדת הראש חשובה מאוד באומנויות לחימה, הראש צריך להיות מוטה מעט קדימה, כאשר הסנטר יורד לכיוון עצם החזה ועליו להיות מוגן ע"י האגרופים שמאל וימין. הסכנה העיקרית היא הרקמות הרכות של העיניים, עצם האף והלסת שעלולה לסיים את הקרב מהר מהצפוי.

5. בתנועה במבנה נכון

התנועה משנה את הכל! בדגשים הקודמים הסברתי איך נכון לעמוד מבחינה קרבית, אך עם תעמוד כך מול יריב מבלי לנוע…אתה תהפוך לשק חבטות אדיר!

תזכור שמטרות נעות קשה להכות, כל לוחם צריך ללמוד את המקצב שלו, הפרמטרים למקצב נכון מגוונים מאוד ותלויים בהרבה פרמטרים. ופה למעשה מגיע הסגנון האישי של הלוחם!

הטיפ החשוב ביותר שאני יכול לתת לתנועה הוא – אל תהיה צפוי – אל תשתמש באותן תנועות חוזרות ונשנות כל הזמן. יריב חכם יזהה את התנועות שלך והוא יכה אותך בדיוק בקצב שלך.

בהצלחה,

משה מזרחי

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם החברים שלכם :-)

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

אני לא כותב הרבה, אבל שאני כותב...

אלה בדרך כלל המאמרים הכי מקיפים בנושאי אומנויות הלחימה 
רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי: