קליטת חניך חדש לחוג

קליטת חניך חדש בחוג

תהליך קליטת חניך חדש בחוג

קליטת חניך חדש לחוג
קליטת חניך חדש בחוג

המטרה – קליטה רכה של חניכים חדשים שתאפשר הסתגלות מהירה ומיטבית.

אני מנסה לחשוב על עצמי כאדם בוגר עם המון כלים, יכולות וכישורים מגיע לסביבה שאני לא מכיר.  לרוב אני אשב בצד אנסה לבדוק האם יש מישהו שאני מכיר (הרבה יותר קל שאתה מכיר מישהו), אנסה לבחון את האנשים, את האינטראקציה ביניהם, אנסה ללמוד על המרצה או המאמן ואנסה להתאים את עצמי לסביבה.
עכשיו תעצימו את זה עשרות מונים כאשר מדובר בילדים, הם מגיעים לחוג (שלעיתים הם לא רוצים להיות בו), לסביבה חברתית שהם לא מכירים, עם מדריך ושפה שזרים לו.  וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על צרכים מיוחדים, מוטיבציה, דימוי עצמי, כישורים חברתיים, תחומי עניין וכו'….זו יכולה להיות חוויה מלחיצה!

קליטת חניך חדש בחוג מצריכה התייחסות מיוחדת, מכוון שיש לסיטואציה הזו משמעות מאוד גדולה שבאפשרותה לקבוע האם הילד יחליט להישאר או לא.

בפני המדריך עומדות מגוון של אפשרויות לקליטת חניך חדש בחוג

1 . שיחת תיאום ציפיות עם הילד וההורים
במידה ואפשר מומלץ לתאם עם הילד 10 דקות שיחה לפני תחילת האימון – תיאום ציפיות.
אפשר ללמוד מהשיחה הזו המון, ללמוד מה הילד אוהב, ללמוד על ההסיטוריה שלו בחוגים אחרים, ללמוד מה ההורים רוצים או מצפים מהחוג וכמובן דברים חשובים כגון בעיות רפואיות, בעיות רגשיות וכו'.
למרות שאני מכיר מדריכים שמעדיפים לא לדעת כלום, מתוך נקודת הנחה לאפשר לילד להתחיל דף חלק, אני כמאמן מאמין שככל שאנו נדע יותר, כך נוכל לסייע לילד לעבור תהליך הקליטה בצורה נעימה, טובה ואיכותית יותר.

2 . מומלץ להגדיר חניך בכיר יותר באותה קבוצה שילווה אותו בתהליך הקליטה לפחות באימון הראשון.

3 . בעבודת זוגות לוודא שיש התאמה עם בן זוג ראוי, שמסוגל לתמוך בחניך החדש.

4 . ישנם מצבים שבהם יש עוזר מדריך או מדריך נוסף. זה מצב מצוין שמאפשר בתחילת האימון או באימונים הראשונים לעוזר מדריך ללמד את החניך החדש מושגי יסוד.

5 . רמת הכושר – לעיתים רמת הכושר של החניך החדש נמוכה מהכושר הממוצע של הקבוצה, באחריות המדריך להבין את הסיטואציה ולאפשר במידת הצורך זמני מנוחה שונים מהקבוצה.

6 . לעיתים יש בקבוצה חבר מהלימודים – חשוב לדעת שזה מקנה לחניך החדש ביטחון מסויים ומומלץ להיעזר בו.

7 . לעיתים באותה קבוצה יש בן משפחה (לרוב אח או אחות) – ניתן להיעזר בהם, אך חשוב לשים לב, לעיתים זה יכול לגרום לתופעה לא טובה לדוגמא שהאחד מנסה לחקות את השני ו/או להתחרות בשני. מה שיוצר מתח ותחרותיות שאינה בריאה בשלב זה.

8 . משהו שאני פחות אוהב, אך לפעמים מסייע בהתחלת התליך הוא להשאיר את ההורה (אמא או אבא) על המזרון בזמן הפעילות.

9 . משחקים עושים כיף – שילוב של משחקים יחיד ומשחקים זוגיים יכולים גם לסייע

בכל מקרה ובכל מצב נדרשת חשיבה כיצד לעשות את זה נכון והמלצה אחרונה – אני יוצר קשר עם ההורה יום אחרי האימון לשאול איך היה לילד? מה הוא אהב ומה לא? ואני מגלה ששיחות אלה מסייעות לי מאוד.

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם החברים שלכם :-)

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

אני לא כותב הרבה, אבל שאני כותב...

אלה בדרך כלל המאמרים הכי מקיפים בנושאי אומנויות הלחימה 
רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי: 

שיתוף

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp