שיטת דניס הישרדות ג'יו גי'טסו

שיטת דניס הישרדות ג'יו גי'טסו 

מייסד השיטה: ד"ר דניס הנובר 

דניס הנובר - מייסד שיטת דניס הישרדות ג'יו ג'יטסו

שיטת דניס הישרדות

שיטת דניס הישרדות ג'יו-ג'יטסו הינה פרי יצירתו של ד"ר דניס הנובר, דאן 10, השיטה משלבת בתוכה אלמנטים מיוחדים ממגוון אומנויות לחימה שלוקטו ע"י ד"ר דניס הנובר כדי ליצור שיטת ההישרדות וההגנה עצמית הייחודית.

דניס הישרדות ג'יו-ג'יטסו היא דרך חיים המבוססת על כבוד, משמעת ומודעות עצמית ובעקרונות השיטה ניתן למצוא כבוד לאלוהים, לדגל, להורים, למורים, לחברים ולעצמך. מתוך ערכים אלו צומחים דפוסי התנהגות המנחים את חניכי השיטה בחיי היום יום.

מה מטרת שיטת דניס הישרדות ?

מטרת השיטה היא חיזוק הגוף והנפש תוך שיפור מודעות עצמית, מודעות לסביבה ובניית ערכים.  זו דרך חיים שלמה שמסייעת להרחיב את האופקים ולהתמודד עם הקשיים שהחיים מציבים בפנינו.

באימונים אנו נרכוש מיומנויות הגנה עצמית ויחד עם זה נשפר את הכושר הגופני על מרכיביו השונים, נלמד להכיר את היתרונות והחסרונות שלנו, נחזקם ודרכם נעצב את האישיות שלנו ונגביר את תחושת המסוגלות העצמית.

מה לומדים בשיטה?

את השילוב המושלם בין ג'ודו שעוסקת (בגראפלינג) ביסוס עמדת שליטה גופנית ע"י בריחים, חניקות, הטלות, היחלצויות והכנעות הן בקרקע והן בעמידה…בנוסף קראטה קיוקושנקאי, פול קונטקט, שעוסק מתמקדות בטכניקות סטרייקינג, הכוללות אגרופים ובעיטות.  וג'יו גיטסו שעוסק בבריחים על חלקי הגוף השונים. כל אלה ביחד יוצרים שיטת הגנה עצמית יעילה, מקורית ועוצמתית מאוד.

במהלך האימונים נגיע לרמת הישרדות גבוהה ביותר ונוכל להתמודד בהצלחה עם מצבי לחץ ועם מגוון רחב של מצבים מסוכנים כולל איומים ברמות סיכון שונות שכוללים סכינים, אלות ואקדחים.

יתרונות האימון בשיטת דניס הישרדות:

שיפור הכושר גופני, גמישות, בטחון עצמי, משמעת, כח רצון וכושר התמדה, שיפור הקורדינציה והמוטוריקה העדינה והגסה, התגברות על קשיים ופחדים שיווי משקל ויציבה נכונה. בנוסף ניתן לראות שיפור משמעותי בילדים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז.

מי יכול להתאמן?

השיטה מותאמת ליכולות של כל אחד ואחת הלומד אותה ומאפשרת התקדמות בקצב אישי. לימוד השיטה מיושם באורך שווה לגבי נשים, ילדים וגברים ופתוחה לבני כל הגילאים ובכל דרגות הכושר הגופני.

חוג טרום הישרדות – ילדים בגלאי 4-6

תוך כדי משחק מסתגל הילד/ה לעבודה בקבוצה ולעבודה יחידנית. הוא לומד להכיר את גופו, מפתח ומשפר את התנועה הגסה והעדינה, את הקואורדינציה, ואת התמצאותו במרחב. הוא לומד מיומנויות חברתיות הכוללות עמידה בגבולות, משמעת, כיבוד עצמי והזולת, שיפור הערכה ודימוי עצמי. כל הדברים האלה גם יחד תורמים לביטחון העצמי ולעמידה מכובדת מול מצבים אלימים.

משך האימונים 45 דקות

דניס הישרדות לילדים 6 עד 8

זה הגיל בו מתחילים להיבנות הדימוי והביטחון העצמי שכל כך חשובים לאישיות בריאה ויציבה. בהדרכה צמודה של מדריך מוסמך ומיומן לגילאים האלה, בקבוצות קטנות ילמד ילדך, דרך פעילות המותאמת לגילו את רזי ההגנה עצמית. הוא ילמד להכיר את עצמו, את היכולות שלו לשמור על עצמו בכבוד ומיומנויות חברתיות וזאת תוך כדי משחק והתמודדות ספורטיבית.

משך האימונים 45 דקות

דניס הישרדות ילדים 8 עד 12

בגיל הזה מתחילים ללמוד טכניקות ג'ודו וקראטה וטכניקות הגנה עצמית בסיסית ומתחילים לתת דגש רב מאוד על שיפור הכושר הגופני על שלל מרכיביו.

משך האימונים 45 דקות

דניס הישרדות נוער – 12 עד 16

כניסתם של בני נוער לעולם המבוגר אינו דבר פשוט. הם נדרשים להתמודד עם מצבי לחץ ואלימות, ציפיות מעצמם ומהחברה, חיפוש עצמי, תהליך של קבלת החלטות עצמאי וכל הנלווה לגיל התבגרות. דרך מסגרת האימונים, מקבלים הנערים והנערות  את הכלים להתמודד עם מצבים אלה, כלים פיזיים ונפשיים המביאים אותם להעצמה אישית המובילה  בצורה בטוחה ושלווה להשגת מטרותיהם בחיים. "דניס הישרדות" אינו עוד חוג להגנה עצמית אלא פילוסופית חיים המאפשרת יציאה בטוחה לעולם המבוגר וכל זה באווירה חמה וחברותית. משך האימונים שעה

דניס הישרדות – בוגרים 16 ועד כמה שרוצים

אימונים דינמיים ולא שגרתיים של טכניקות הגנה עצמית, כושר, גמישות וסיבולת בהם כל אחד ואחת יכול להשתלב ולהוציא את המיטב מעצמו. המפגש עם האתגרים הנצבים מול המתאמן מביא אותו לשינויים תפיסתיים פנימיים ולהעצמה פנימית המאפשרים לו/ה להרחיב את גבולות יכולותיו האישיות ולמצוא בטחון ושלווה בעולמו הפנימי והחיצוני.

נוער שנמצא בקבוצות האלה מכל בנוסף גם הכנה פיזית ומנטאלית לגיוס ההולך וקרב… בני נוער שעברו 10-15 שנים של אימונים בשיטה מגיעים לצבא מוכנים ומסוגלים ומסתגלים ביתר קלות לחיי השרות הצבאי ועל כן מצליחים לתרום לצבא תוך מיצוי כל הפוטנציאל.

משך האימונים בין שעה לשעה וחצי

מה צריך כדי להתאמן?

יש לרכוש מגנים שכוללים: שיניים, ידיים, רגליים ואשכים וחליפת אימונים.

כמה אימונים יש בשבוע?

האימונים מתנהלים על בסיס שני מפגשים בשבוע, ובנוסף אימונים מיוחדים.

 

אתר שיטת דניס הישרדות – המרכז הבינלאומי להגנה עצמית

צילום תמונה: לימור בש