אגרוף תאילנדי MUAY THAI
1/5 - (1 vote)

אגרוף תאילנדי אומנויות לחימה

אגרוף תאילנדי (Muay Thai) הוא הספורט הלאומי של תאילנד. היא אומנות לחימה וספורט לחימה המשתמש בטכניקות חבטה בעמידה יחד עם טכניקות שונות, משתמשים במגוון רחב של אגרופים, מכות במרפק, מכות בברכיים, בעיטות ודחיפות רגליים, ככלי נשק עוצמתי מאוד! היא ידועה ומוכרת כאומנות שמונת הגפים!

הטכניקות באגרוף תאילנדי

בעיטות

Push Kick
ידוע גם בשם Teep Kick, סוג זה של בעיטת דחיפה ו/או הרחקה עם רגל ישרה לטווח ארוך.
במקום להצמיד את הברך כמו בעיטה קדמית, לבעיטת דחיפה יש ברך נוקשה שדוחפת את היריב על ידי הנעת הירכיים קדימה והישענות קלה לאחור כדי להאריך את הבעיטה. בעיטות דחיפה יכולות לשמש ממגוון סיבות: לאמוד טווח, לעצור התקדמות של יריב, להרחיק אותן או אפילו להפיל אותן
בעיטת דחיפה היא נשק רב עוצמה למיקוד מקלעת השמש של היריב, הירכיים, שרירי הבטן ואפילו הפנים.

Round Kick – בעיטה סיבובית
הבעיטה הזו של המואי תאי משמשת כדי לכוון כמעט לכל חלקי הגוף של היריב. לבעיטות סיבוב יש את הווריאציות הבאות:

Low Kick – בעיטה נמוכה
מכוונת בעיקר לירכיים הפנימיות או החיצוניות ולמפרקי הברך. זו בעיטה חזקה מאוד ונחשבת לאחת המזיקות ביותר בכל צורה של אומנות לחימה. בשימוש נכון, מהלך זה יכול לגרום ליריב ליפול ולעיתים אף לסיים את הקרב.

Middle kick – בעיטה באמצע
מכוונות לכל מקום מעל הירך ועד מתחת לצוואר. מטרות אידיאליות הן הצלעות (במיוחד הצלעות הצפות) והכבד בצד ימין

High Kick – בעיטה גבוהה
בעיטות גבוהות מכוונות לראש ולצוואר והן ידועות לשמצה בפוטנציאל הנוקאאוט שלהן.
בעיטות גבוהות אפקטיביות דורשות גמישות ושיווי משקל מתקדמים, וככאלה, עשויות להימשך זמן רב יותר עד לשיטה איכותית בהן. 

Straight Knee Strike – ברך
פגיעות ברכיים הן ללא ספק אחד ההיבטים הקטלניים והחשובים ביותר של מואי תאי. בדיוק כמו מכת המרפק, מכת ברך ממוקמת היטב לאזור הימני של הגוף בהחלט תהווה את הסוף עבור היריב שלך. 
יש לו פוטנציאל לשבור צלע, לפתוח חתך, לגרום נזק לשרירים משתק, או אפילו להפיל את היריב.
יש סוגים שונים של מכות ברך, ברך ישרה, אלכסונית ואופקית.

Switch Kick  – החלפת בעיטה/עמידה
וריאציה זו של roundhouse kick  משמשת בעיקר כנשק כדי להטעות את היריב עם עבודת רגליים, תזמון ומהירות. זה עוזר לשנות באופן מיידי את רגל הכוח שלך כדי לתקוף את הגוף של היריב.

אגרופים

ג'אב – straight lead punch (jab)
אגרוף קידמי ישר, יש לו מטרות רבות וורסיות שונות, החל מהגנה, שמירת טווח ועד התחמקות והטעיה.

קרוס – straight rear punch (cross)
יד אחורית ישרה, מעמדת הגנה ישירות לעבר גופו או ראשו של היריב, גם לקרוס יש מטרות רבות, אחד היתרונות של הקרוס שהיא מכה שמגיעה עם הרבה מאוד כוח.

אפרקט – uppercut
יכול לצאת בטווח קרוב לכוון הפנים/סנטר ו/או גוף וכנ"ל מטווח בינוני

הוק –  Hook
יכול לצאת בטווח קרוב לכוון הפנים/סנטר ו/או גוף וכנ"ל מטווח בינוני

overhead punch כשמו כן הוא – יתר על המידה…
הוא אגרוף שנזרק עם היד האחורית. זה משמש בדרך כלל כאשר היריב כבר לא כל כך מאוזן ויציב. התועלת האסטרטגית של הטיפה בהסתמך על משקל הגוף יכולה לספק כוח רב

elbow strikes – מרפקים
הם כלי נשק מאוד ייחודיים שמייחדים את מואי תאי מענפי ספורט אחרים של אומנויות לחימה.
מרפקים ב- Muay Thai יכולים לגרום לפציעות קשות מאוד ליריב שכן הם ישמשו לתקיפה כאשר היריב נמצא במרחק רב יותר והמטרות העיקריות של המרפקים הם בדרך כלל אזורי פנים בראש כולל לסת, רקה, צוואר וכן הלאה. השימוש במרפקים הוא מאוד גמיש, ניתן להזיז או להניף מרפק לכל כיוון להתקפה, גם אנכית וגם אופקי

קלינצ'ים, סוופים, הגנות וחסימות

קלינצ'ים – Muay Thai Clinch
יש מספר סוגים של קלינצ'ים, אבל יש שני סוגים עיקריים, הראשון plum שהתפיסה היא בצוואר והשני 50/50 בדרך כלל יד על הצוואר ויד על הבייספס מפנים או מבחוץ.
לקלינצ'ים יש תפקידים רבים, עבודה בטווח קרוב מאוד עם מרפקים וברכיים, הוצאת היריב מאיזון ע"י ביצוע סוופים, מנוחה קלה וכו'

לטאטא – sweep
ה sweep יכול להיות ממצב קלינץ' ו/או מתפיסת רגליים בעיקר

חסימות – צ'ק check kick muay thai
ההגנה הפופולרית ביותר לבעיטת הרגל נקראת צ'ק , הגנה זו עלולה לפגוע קשות בתוקף אם היא מתבצעת בצורה נכונה. בדיקה טובה נעשית עם החלק העליון ביותר של עצם השוק (טיביה) או הברך.

הגנות – Muay Thai Defense
יש סוגים שונים של Guard, עבודת רגליים Footwork, תנועות ראש Head Movement, איזון Balance, ותזמון Timing

איזה ציוד צריך כדי להתאמן באגרוף תאילנדי

חותלות למפרקי הידיים (בדנג’ים) – איך חובשים בנדג'ים 
כפפות אגרוף מתאימות
מגיני שוקיים עבים
מגן שיניים
מגן אשכים
מגני ברכיים
מגיני מרפקים
מגן ראש
מכנס קצר
לעיתים יש אימונים ללא חולצה או חולצה קצרה.

לסיכום - אגרוף תאילנדי אומנויות לחימה

אחת מאומנויות ושיטות הלחימה הטובות ביותר בעולם, היתרונות של האימון באגרוף תאילנדי הם אדירים, החל משיפור כל מרכיבי הכושר הגופני, הגנה עצמית, שיפור הביטחון העצמי, רכישת חברים חדשים וכו' 
ביצוע של שאדו בוקס – Shadow Boxing יכול לסייע לכם המון בתרגול הטכניקות האלה.

 

 

 

 

רוצים ללמוד עוד על היתרונות של האימון באגרוף תאילנדי?

רוצים לבוא לאימון הכרות ולחוות חוויה מאתגרת ומעניינת?

מה חשבת על הפוסט?

אני אוהב לייצר תוכן, לעזור ולתת ערך. 
לכן, מעניין אותי מאוד מה חשבת על הפוסט הזה.
אם יש לך כח, אשמח לשמוע על זה, ממה בקצרה אפילו, לא משהו חופר.
וגם, לא חייבים לענות על כל הסעיפים, אפשר רק על חלק ויאללה בי.
אם לא בא לך, כמובן שזה מתקבל באהבה, כולנו עסוקים.
תודה שהשקעת את הזמן וקראת את זה. 

לקבלת הטבה

המעניקה שבוע אימוני הכרות ללא עלות

אשמח שתשאירו פרטים ואחזור אליכם ממש בהקדם 

אם אתם מחפשים חבר/ה שיצטרפו אליכם, אתם יכולים לשתף את הדף

אתם מוזמנים לבקר גם פה