6 הכללים שלי לשמירה על המוטיציה שלי להתאמן

6 הכללים לשמירה על המוטיבציה שלי להתאמן

5/5 - (1 vote)

כמה מילים על מוטיבציה והטריקים שלי להצליח להתמיד

רצון = הודה בחוסר
רצון = שינוי המציאות
כדי לשנות את המציאות צריך להתאמץ
כדי להתאמץ צריך מוטיבציה
אבל הרצון הוא רק האנרגיה הראשונית של המוטיבציה
והאנרגיה הזו היא מו דלק ברכב – מתי שהוא צריך לתדלק שוב
הדלק הזה מגיע משני מקורות עיקריים:
1 . מידת הסיכוי להצליח לשנות את המציאות
2 . מידת החשיבות לשנות את המציאות
סביב הנושא הזה יש מספר תאוריות פסיכולוגיות מעניינות מאוד…
אני הכי מתחבר לגישה הבהביוריסטית ובעיקר לסקינר
שטוען – שכשאר התנהגות מסוימת מניבה תוצאה נעימה, הפרט ייטה לחזור עליה בעתיד!
המשמעות היא כאשר את רוצים (רצון) לשנות את המציאות ואתם יודעים שאתם צריכים להתאמץ בשביל זה.
כדי שתוכלו להחזיק את המאמץ לאורך זמן…צריכים להתקיים מספר כללים:

1 . בראש ובראשונה תזכרו את ה - למה

למה המציאות כפי שהיא כבר לא מתאימה לכם?
תרשמו את הסיבות ללמה אתם רוצים לשנות אותה?
משהו התבשל בתוככם, משהו גורם לכם להרגיש לא טוב עם עצמכם
זה יכול להיות כל דבר, משקל, כושר, כל אחד מאתנו מרגיש שהוא רוצה לזוז ממקום שלא נוח לו להיות בו, להתחיל בדרך אחרת, לפעמים זו מערכת יחסים, לפעמים שינוי של מקום עבודה או לימודים, כולנו רוצים שיהיה לנו טוב יותר בחיים, כולנו לפעמים מרגישים תוקעים! 
תזכרו את ה – "למה" שלכם! 

2 . הסיכוי להצליח

הרבה אנשים מפחדים משינוי גדול, המוח מתוכנת לשמור על הקיים הוא לא אוהב שינויים – מה שנקרא "אזור הנוחות"
אני אוהב לקרוא לאזור הנוחות – אזור הנכות.
הדבר דומה לאדם שרק אומר שהוא מתכנן דיאטה, המוח משדר לגוף תתחיל לאגורוהוא מפעיל את כל הטריקים והשטיקים למנוע מאיתנו את זה.
כדי לעקוף את זה, תתחילו ותתכננו צעדים קטנים
השיטה שלי היא להגיד – "רק היום" כמו המוכרים בשוק!
אני עושה את זה (רק היום, כל יום מחדש) אבל למדתי שהמוח שלי לא נכנס ללחץ מהמנטרה של "רק היום"

3 . מינון

אני אוהב להתאמן, אבל אם אני יתאמן 7 פעמים בשבוע, אני אשרוף את המוטיבציה שלי להמשיך להתאמן לאורך זמן.
לאחר לא מעט ניסוי וטעיה למדתי על עצמי שהכי נכון לי להתאמן 4 פעמים בשבוע.
ישנה חשיבות רבה למצוא את האיזון והמינון שלכם, תמיד עדיף להתחיל בקטן ולאט לאט לנסות להגביר ו/או להגדיל את המינון. 

4 . תמצאו חבר או חברים

אני לא אוהב להתאמן בחדר כושר – בעצם די שונא
אבל הבנתי שזה חשוב לי ומצאתי חבר, קבענו שני אימונים בשבוע ביחד.
זה גורם לי להתמיד כי האימונים המשותפים כיפים לי ודבר שני זה גורם לי להתמיד, גם שלא בלי לי ללכת, אני לא רוצה לאכזב אותו 🙂

5 . לפעמים לא בא לי

יש לי מיליון תירוצים כמו לכולנו: אני עייף, אני רעב, לא ישנתי טוב, אין לי זמן, אני פצוע….איףףף הרשימה הזו כל הזמן מתמלאת בחידושים וגיוונים.
אז החלטתי שאני הולך להתאמן לא משנה מה, אבל מה שכן משתנה זה אחוז המאמץ שלי!
יש אימונים שאני עושה ב 100% כוח ואנרגיה ויש כאלה שרק ב 20%
המנטרה שמובילה אותי היא:
"אף פעם לא התחרטתי על אימון שעשיתי, אבל אני תמיד מתבאס על עצמי על אימון שלא עשיתי"

6 . טריק אחרון בארגז הכלים שלי הוא 1,2,3,4,5

תמיד, אבל תמיד שמתגנבת המחשבה הזו של – לא בא לי
אני מתחת לשמיכת פוך מוקדם בבוקר או שאני על הספה בנוחות מדהימה מול הטלויזיה – המוח שלי אומר לי "בחייאת ראבק! מה אימון עכשיו?? תראה כמה כיף לנו"
כשאני שומע אותו אומר את זה אני משתמש בטריק שלי
אני סופר 1,2,3,4,5 ונעמד, עצם העמידה עושה פלאים ואז מתארגן ויוצא לאימון.

לסיכום - 6 הכללים לשמירה על המוטיבציה שלי להתאמן

כל אחד ואחת מאיתנו רוצים לייצר שינוי בחיים שלנו, הרצון הזה מייצר מוטביציה ראשונית שהיא חשובה ביותר.
אבל חשוב מכך היא היכולת להמשיך ולתדלק את המוטיבציה הזו כדי שנוכל לראות את התוצאות שאנו רוצים להגיע אליהן. 
לאורך הדרך אנחנו לומדים מה עובד בשבילנו יותר טוב, חשוב לאמץ את הכלים האלה ולהמשיך לנסות כל פעם כלי חדש. 

אלה הכללים שאני יצרתי עבורי
אני מקווה שהם יסייעו לכם למצוא את מה שנכון לכם
בהצלחה 

מה חשבת על הפוסט?

אני אוהב לייצר תוכן, לעזור ולתת ערך. 
לכן, מעניין אותי מאוד מה חשבת על הפוסט הזה.
אם יש לך כח, אשמח לשמוע על זה, ממה בקצרה אפילו, לא משהו חופר.
וגם, לא חייבים לענות על כל הסעיפים, אפשר רק על חלק ויאללה בי.
אם לא בא לך, כמובן שזה מתקבל באהבה, כולנו עסוקים.
תודה שהשקעת את הזמן וקראת את זה. 

לקבלת הטבה

המעניקה שבוע אימוני הכרות ללא עלות

אשמח שתשאירו פרטים ואחזור אליכם ממש בהקדם 

אם אתם מחפשים חבר/ה שיצטרפו אליכם, אתם יכולים לשתף את הדף

אתם מוזמנים לבקר גם פה